Straipsniai

Dauguma vairuotojų sutinka, kad šviesos dieną būtinos (39)

Publikuota 2012-06-26

Dauguma vairuotojų sutinka, kad šviesos dieną būtinos

Daugiau kaip pusė (56 proc.) vairuotojų nedvejoja, kad transporto priemonės bet kuriuo paros metu ir esant bet kokiam orui turi būti naudojamos su įjungtomis šviesomis, rodo autotransporto skelbimų portalo Autogidas.lt atliktos vairuotojų apklausos rezultatai. Be įjungtų šviesų važiuojantis automobilis gali suklaidinti, iš tolo atrodo, kad jis ne juda, o stovi vietoje. Įjungus šviesas, transporto priemonės pasidaro pastebimesnės.

 

Šie respondentai taip pat atkerta tiems, kurie teigia, kad šviesų įjungimas tik reikalauja papildomų sąnaudų: pasak vairuotojų, šviesų degimas kainuoja minimaliai, o sutaupyti galima kitais būdais.

 

Trečdalis vairuotojų mano priešingai – šviesiu paros metu įjungtos transporto priemonės šviesos nereikalingos, tai tik energijos švaistymas. Jų nuomone, ne šviesos turi vairuotojui parodyti, kad netoliese važiuoja kitas eismo dalyvis, kiekvienas vairuojantis asmuo turi stebėti aplinką ir matyti, ar aplink automobiliai stovi, važiuoja, rikiuojasi ar kt.

 

Likęs dešimtadalis Autogidas.lt apklausos dalyvių mano, kad šviesiu paros metu įjungtos šviesos reikalingos tik tam tikrais atvejais ir kad jų naudojimas galėtų būti apibrėžtas tam tikromis taisyklėmis. Siūloma turėti galimybę jungti šviesas tik lyjant lietui, esant rūkui, o saulėtą dieną važinėti šviesas išjungus, arba atsižvelgti, koks vairuotojo stažas, turėtų eismo įvykių skaičius ir pan. – tuomet dieną šviesas reikėtų įjungti tik tiems, kurie dar neįgudę arba prasižengę vairuotojai.

 

Tačiau respondentai, kurie pateikia siūlymų, kaip išskirti šviesų įjungimo dieną taisykles, vis dėlto baiminasi, kad tokių taisyklių laikytųsi ne visi. Apklausos dalyvių nuomone, vienas vairuotojas šviesas sąžiningai įsijungtų, o kitas galbūt delstų tai daryti, motyvuodamas, kad jam dar netamsu, aplinka puikiai matosi ir pan. Todėl ši dalis vairuotojų pripažįsta, kad logiškos taisyklės būtų gerai, bet jos tiktų tik tuo atveju, jei jų sąžiningai visi laikytųsi.

 

Autogidas.lt informacija

Komentarai:

vt 2012-08-01 12:44:51
Straipsnyje parasyta, kad 56% vairuotoju tam pritaria...Kas, kada ir kaip atliko tyrimus??? Atlikite tyrimus cia, siame puslapyje prie straipsnio! Paziuresime koks bus rezultatas. Kiek turiu pazystamu, tai 90% pries sviesas dienos metu!!!
Antanas 2012-07-20 07:19:40
Nesutinku , kad šviesos būtinos .
to 2012-07-17 20:08:56
sviecia diena sviecia nakti elektrenu ziburiai
as 2012-07-16 20:14:58
LIETUVA, TU MANO DURNIU SALIS, KUR NEMUNAS TEKA...:):):)!
mindaugas 2012-07-11 00:50:43
Kas čia nusikalba apie akumuletoriaus gadinimą, juk tam yra generatorius.
O su šviesom automobili tikrai geriau pastebėt, juk dabar ne sovietiniai laikai, žiguliukai, msskvičiai buvo ryškių spalvų, dabar visokie chameleonai, bei metalikos spalvos praktiškai susilieja su keliu.
Na bet jei jau taip sakant jau " pamoina " šviesas įjungt, tai tada mentui nereikia bliaut kad užkišo, ar nepraleido. Nes kaip taisyklė tada būna: aš važiavau tvarkingai, nieko nepažeidžiau.
to sviesos 2012-07-08 00:34:12
lenkijos ne latvijos netaip parasiau
to sviesos 2012-07-07 16:50:41
prie ko cia servisai? lempuciu pasikeist pats nesugebi?:D apie vokietija patilek isvis. pries pora metu vaziavau per ja nuo latvijos sienos iki austrijos. biski paliko autobame per puse kilometro dvi avarijos viena masina ant stogo kita ipiso kitai i subine po trumpo mazycio lietaus kol iki avarijos vietos davaziavom asfaltas buvo sausas. prasidejo krusa visos masinos ant stabdziu ir arba po tiltais arba salikelei stovi. geri iduzdiai pas juos blogom salygom :D
Sviesos 2012-07-07 04:02:38
Kam tos sviesos... tik naftotininku ir servisu pasipelnimas... Didziojoje Britanijoje, Vokietijoje, zmones be sviesu vaziuoja ir avariju maziau. Visi viska mato, o kas nemato masinos, tam jau laikas akinius detis. Dar sakot, atrodo,kad masina stovi, nusisnekat visiskai...
Momo 2012-07-07 00:59:01
Sviesos off!!!!!
auris 2012-07-06 21:35:18
nepatingek ir isidek ledinius dienos zibintus bus taupu ir sviesgeriau nei artimos sviesos!
Mantas 2012-07-06 09:04:48
lb gerai yra kai sviesos dienos metu tu gali atskirti kur masina tik stovi o kur kazkas uz vairo jau. padidina sauguma ir net lb
jkl 2012-07-06 01:29:51
Tai gal dar su zieminem padangom pradedam vazinet kiarus metus, cia gi lietuva, gal prades vasara snigt. Neduok dieve :D
Mark0 Pug Klub 2012-07-05 17:28:53
As nematau isvis reikalo del ko cia gincytis ar persvarstyti sita istatyma, kadangi sviesos butina. Blogu oru tai ypac gerai ir taip buna cituacija kad ir vasara seseliai ir visa kita bei kokia tamsesne masina irgi gali nepastebeti tad keistai jus cia mastot kad geriau be sviesu vazineti.
vanagas 2012-07-05 17:08:47
Tai tiesiog idiotizmas reikalingas naftos kompanijoms. O kur taip vadinama ekologija.......
vt 2012-07-04 12:24:32
pakomentuosiu be keiksmazodziu. Danijos eismo tyrimo institutas yra nustates, kad ijungtos sviesos efektyvios tik tris pirmus menesius, o po to tas pats.., bet motociklams avariju skaicius isauga iki 80%, nes jie nebeissiskiria is auto srauto. Vokietijoje isvaziavus is tunelio, perspejama, kad nepamirstum isjungti sviesu. Asmenims, kurie negali atskirti ar masina stovi, ar juda, vairuoti is vis negalima!!!Kaip toks pilietis gali nustatyti atstuma iki priesais judancio auto ir kokiu jis greiciu juda atliekant lenkima,- paziurekit statistika, kiek automobiliu patiria avarijas lenkimo metu! Gal musu eismo organizavimo profesoriai ir naujametines giriliandas privers kabinti ant masinu? Vaziuoji - mirksi, sustojai - dega pastoviai... Nusiust pasimokyti vairuoti i Maskva ar bent i Varsuva tokius protinguolius. Vienam vairuotojui sviesos tikrai nedaug kuro sunaudoja, bet paskaiciuokit kiek tai bus visai Lietuvai ir suprasit nuostolius - jie siekia simtus milijonu litu per metus.
darinis 2012-07-03 23:16:42
cia tik taip lietuvoj ir gali but. debilu krastas. kam tos sviesos jei kaitina saule, jei jau nematai masinos tai kaip minejo laikas pas okulista, arba sedet namie. gal du metai diena vazinedamas nejungiu sviesu, sauleta diena atkreipkit demesy atvaziuoja koks golfukas net nesimato kad su sviesom vaziuoja, tai koks tolkas jas junkt, ir generas apkrautas ir sanaudos didesnes. atset geraiu matoma masina, apsiniaukusia diena zinoma geriau matoma, bet tikrai ne sauleta. o del priesrukiniu, man asmeniskai jie netrugdo. su ilgom kai vazineja tada aisku akina.
Achmedas 2012-07-03 15:19:08
Nepatinka per sekundę įsijungt lempas Lietuvoj - emigruokit. Jeigu Dievas davė proto išlaikyt (o gal nusipirkt?) teises, tai nebeliko proto suvokt įjungtų lempų dieną svarbos, kuri čia jau parašyta? Keista liaudis.
zafira 2012-07-02 13:34:06
asmeniskai jokio skirtumo ar reikia jas diena jungt ar ne nes visgi kai susidejau auto sviesas tai visiskai vienodai. ziurint techniskai tai jo kokio velnio reikia degint halogenus diena ? :D
brainas 2012-07-02 01:04:15
Jei oras geras ,giedra,kam tas sviesas jungti ,bet ne idiotai primasto nesamoniu visokiu,ten Aliakoj kai gyvensit tai jo junkites tas sviesas greit temsta,pastoviai pusto,sninga,ten reikia,o cia neuztenka jiems kad nakti isijungi kaip matomumas jau mazeja,kaip pradeda lyt ar sutemsta,bet kaip giedra,kepina saule kam tos sviesos,net masinos is naujesniu kaip mano:D padarytos jau
kad sviesos automatiskai issijungia kaip jutiklis nustato kad per tamsu,tai kokia cia laisva lietuva ,kad ir toks sudas tas ijungimas,bet mano teises pvz suvarzo ir iparegoja kad jungti sviesas,ko visiskai nereikia,cia durniams ar mazai primatanciams tos sviesos gal kiek ir suzibetu,bet tai jeigu tu esi blogesnio matomumo tai ir buk tu atsargesnis o ne as ,efka tikrai gerai sake daunu salis!dauniskos taisykles!
efka 2012-07-02 00:51:34
visiskas idiojotizmas tos sviesos,+ 30 karscio diena jungineji tas sviesas ,kaip idiotas, o jei daznai sustojineji kaip mano darbe per diena po 20 maziausiai stoteliu tai isvis jautiesi kad esi ne laisvoj lietuvoj ,o kad turi pasiduoti kazkokiam rusu supuvusios tvarkos stalinieciui kuris ta nesamone ivede,absoliutus idiojotizmas,
nei tu avariju pamazejo nei ka ,o jungineti sviesas ir keisdineti akumuliatorius ir lemputes tai pinigine pamazejo ,tai faktas.
Sukisciau tas svieciancias lemputes i subine tam kad prieme ta istatyma,nei amerikoje nei kitoj normalioj valstybej nera tokiu nesamoniu,bet pas mus ugabus idiotus,isspausti viska nori is ubago,krc daunu salis..
to V 2012-07-01 14:25:32
nusipirk dienos zibintus sertifikuotus susidek pagal reikalavimus kad neakintum nieko. ju kaina vaikiska. nereiks pirk brangiu lempuciu chujoniniu kurios brangios yra o tie led sroves ima vaikiskai tad sanaudos nesiskirs. isvis jei skundziates del sanaudu issimkit savo subus ir steprus is bagaziniu kurie tik plerpia, eda srove. tie tai tikrai kad sanaudas didina daugiau nei sviesos nes ne tik srove eda gerai bet dar ir svoris papildomas.
V 2012-07-01 12:04:02
važinėjant su šviesom, dienos metu, kas visiška nesąmonė,šimtui km. reikia apie puse litro kuro. Štai jums ir atsakymas....ir jokia ekologija niekam nerupi.
HATER 2012-07-01 11:00:07
tikrai reikia tu lempu ipac kaip vazineja visoki pencininkai galvos stovinti masina arba kaip jie velkasi irgi galima pagalvoti kad stovi ir isitrenksi tai geriau tas lemputes xenonines keistis negu moket uz masinos tvarkyma arba nauja pirktis... o del to xenonu tai nevazinekit su xenonais o su originaliom lempom uzknisa pacukai isideda i savo vokiskas geldas xenonu , ledu visokiu ir akina kregzdiniai angel eyes susimete priesrukinius isijunge vazineja irgi nervina o originalios ir ilgiau laiko ir netaip gaila jei isduzta ar per avarija kokia
Lionas 2012-06-30 22:49:30
SU sviesom, ne su sviesom. Pas mus vis turi but kitaip... siuo metu gyvenu anglijoj ir kiek pastebejau jokio skirtumo. Jei eina ne per perejas ir nutrenkia, zmogaus beda. Pats vairuoju ir tikrai gaila lempciu, kai jas tenka daznai pajunginet. Vis delto xenon originalai nepigus. O jei norit paburbet kazkas, eikit i koplycia, ten rasit bendraminciu
mk2 2012-06-29 22:39:15
tai viena karta apsispreskit jei padarėt tai tegul būna, vistiek dabar europinėse apynaujėse mašinose auto šviesos yra. Gerai tarkim dabar galima važinėti be šviesų po kokių penkių metų vėl bus reikalingos.....
to skersas 2012-06-29 21:05:47
abejojiu ar baudos pades. nebent po antro karto teises imt. uz zmoniu nepraleidimus ir sviesoforus jei kartojas pazeidimas teises paima su sviesom reik to paties. kas ta bauda? jei didele yra leidzia dalim moket va o jei teises paimtu iskart noras dingtu kartot ta paty beto sumazetu masinu mieste ir kamsciu nebutu.
skersas 2012-06-29 18:24:35
as tuos zasinus su priesrukiniais bausciau kaip pl.bauda 500lt ir valstybes biudzetas papildytas.kam akinti kitus ir dziovint esfalta priesais...ZABALAS sedek namie
lopai jūs 2012-06-29 00:42:21
ilgus metus vaiksciojau pėskom ir puikiai pastebėdavau jog ir saulėta dieną auto su sviesom automatškai geriau pastebimos
to lietuviui 2012-06-28 17:17:06
tai cia manai del ijungtu zibintu? :D tikrai ne
lietuviui 2012-06-27 21:11:02
Lietuvi, pasidomėk statistika apie avarijų skaičių tarkim 2004-2012 metų laikotarpiu.
Lietuvis 2012-06-27 13:27:51
jūs man paaiškinkit toki dalyką- nu priėmė tą įstatymą kaip debilam su šviesom važiuot, o avarijų kaip buvo taip ir tebėr. Tai gal problema kitur? Kaip manot?O kas nemato gal pas okulistą laikas būtų nueit?
to lala 2012-06-27 00:18:06
jei butu viskas tvarkoi su priesrukinem sviesiu paros metu ar kai nera ruko manau nebutu uzdraude daugumoi saliu su jom isvis vazinet miestuos. per mandrumus del ale grozio ir buna poto bumt priezastis - apakino. dekites jus tas angelo aksi ar kabinkites dienos sviesos zibintus jei jau patinka tik viska reik naudot tada kada jie yra tam skirti o ne spaudziu gaza o ne stabdi nes man jis labiau patinka arba vazineju su vasarinem padangom ziema nes man ju rastas grazesnis.
lala 2012-06-26 23:49:42
Jei su ilgosiom vaziuoja tai tikrai nerviskai veikia, o kuo jum pries rukynes blogos tai nzn, jos apsviecia maziausiai apie 30metru tik, o isijungia del to kad graziau ziurisi masina bent as taip manau
Mindis 2012-06-26 22:07:25
Aš taip pat esu už šviesas ir nepritarčiau važinėjimui su išjungtomis šviesomis,pakartosiu komentatorių žodžius, kad geriau matosi ar automobilis juda ar ne.Aišku yra ir neišmanėlių kurie šviesas ne pagal paskirti naudoja arba netvarkingai: 1.Nekenčiu tų pacangalių, kurie tų ryškių neoniukų prisideda į šviesas. Mano manymu žibintų paskirtis automobilyje apšviesti kelią... Kiek žinau kalėdines dekoracijas kabiname vieną kartą metuose, o jie pastoviai su šventine nuotaika važinėja. 2.Nekenčiu kai būna nesureguliuotos šviesos,jei paprastos, tai dar dar... nu bet jei XENONAI tai bl** atrodo, kad su ilgosiomis pliskina.Taiva moralas tame, kad šviesos diena yra labai gerai, bet, kai iš jų išsidirbinėjama arba jos netvarkingos tai jau paliava gaunasi...
uz sviesas 2012-06-26 21:21:59
kad puse yra tinginiai ir ne del to kad mat jiem kuro per metus 2 L daugiau sues ar kad generatoriai blogi ir akuma sviesos sodina. tiesiog tingi isijungt sviesas juk tiek energijos sunaudoja pasukt gi reik rankenele ar mygtuka paspaust kad isijungt jas. blogai be sviesu. ypac blogai kai vieni vaziuoja su jom kiti be. pas mane isvis skandinaviskas variantas ir tuo dziaugiuos uzvedi ir isijungia. reik griestint baudas uz be sviesu vazinejima. o apie ilgas ar priesrukines mieste uz tokius dalyksu reiktu bent porai sav teises paiminet kad nemoka naudotis jomis.
to tj 2012-06-26 16:11:00
Tau gal negera... kaip galima but pries sviesas dienos metu? masinos be sviesu, lyg stovincios atrodo. Gal kamurkej tupi ir i gatve nesi isejes?
to tj 2012-06-26 15:27:37
jei tu vazineji tik masina, tai aisku kad tau taip atrodo, bet tu pavaiksciok po miesta pesti per gatves ir pamatysi kad masinas vaziuojancias su sviesomis puikiai matai, o be sviesu jos atrodo lyg stovincios, del tokio dalyko gali tinkamai neivertinti situacijos, auto greicios ir gali buti eismo ivykis. Aisku jum cia gal visiems atrodys kad nesamones sneku ir pan. bet jus pavaiksciokit ir pamatysit, kad masinos be sviesu pestiesiems yra blogai. Kai vazineji pats masinoje to tikrai nepajausi, o be to trumpos sviesos ne taip jau ir gadina akuma..
tj 2012-06-26 15:16:04
as tai nesutinku kad reikia dienos metu vaziuoti su sviesom nes tai nesamone, tiek pastebejau daug kas vaziuoja su ilgosomis sviesom ir dar pasijungia pries rukynes, juk ziauriu ir dar tik gadinimas akumuletoriaus yra

Vardas:
El. paštas:
Saugos kodas:


Pakeisti paveiksliuką
captcha

Paieška straipsniuose

Autogidas.lt informacija: +370 5 207 5057
Darbo laikas: I-V 08:30 - 17:00
Allegro grupės dalis