Automobilio salone susikaupusi drėgmė vairuotojui gali tapti nemenku išbandymu. Jeigu naktį šalo – stiklai iš vidaus aptraukti ledu. Jeigu lauke teigiama temperatūra, tačiau drėgmės lygis aukštas – stiklai rasoja, o ir kvapas salone nekoks. Kaip to išvengti?

Santykinė oro drėgmė vėlyvą rudenį ar ankstyvą pavasarį Lietuvoje yra itin didelė, neretai viršija 90 proc., o automobilių salone ji kaupiasi labai lengvai. To pasekmės nėra malonios ir sukelia daug nepatogumų, tačiau jų įmanoma išvengti. Arba bent jau sumažinti pasekmių tikimybę.

Svarbiausia, automobilį būtina vėdinti. Nesvarbu, kad žiemą naudojate guminius kilimėlius ir niekada neatsisėdate nenusipurtę batų, drėgmei automobilio salone atsirasti yra begalė kitų būdų. Jokiu būdu negalima automobilio ortakių „užsukti“ ar nustatyti vėjelio pūtimo stiprumą ties nuliu. Taip mašinos salonas negaus šviežio oro, drėgmė niekur neišgaruos, o to pasekoje atsiras ir pelėsis. Ventiliacija itin svarbi, jeigu automobilis naudojamas tik mieste ir juo daugiau nei 50 km į dieną nuvažiuojama kartą į mėnesį. Suorganizuokite bent poros šimtų kilometrų ilgio kelionę kas antrą savaitę – efektyviai naudojant automobilio ventiliaciją, drėgmei kauptis bus sunku.

Salono filtro taip pat nereikėtų pamiršti – jį pakeisti verta bent kartą į metus. Geriausia – kartu su tepalų keitimu, kas 15 tūkst. km, ar kitu gamintojo nustatytu intervalu.

Minimalus pravėdinimas yra rekomenduojamas vakare, prieš paliekant mašiną nakčiai – pavyzdžiui, paskutinę kelionės minutę galima praverti automobilio langą, kad lauko ir mašinos salono temperatūros susivienodintų. Šiuo paprastu būdu galima jei ne panaikinti, tai sumažinti automobilio stiklų rasojimą ar apšalimą ankstų rytą.

Jeigu šie būdai neveikia, galima pasitelkti seniai žinomus drėgmės „sugertukus“ – laikraščius. Jeigu kenčiate dėl rasojančių langų, apklokite laikraščiais automobilio kilimėlius vakare, o ryte juos visus rasite kiaurai permirkusius. Analogišką veiksmą galima kartoti tol, kol laikraščius ryte rasite vos drėgnus.

Analogiškas sprendimo būdas yra specialūs drėgmės surinkikliai – tai tarsi padidintos mažų paketėlių batų dėžėse su užrašu „Do not eat“ versijos. Prekybos centruose galima rasti medžiaginių „kojinių“, kurios prikimštos drėgmę sugeriančių granulių. Kadangi jų naudojimas daugkartinis, „kojines“ būtina džiovinti kas 1-2 dienas.

Automobilius šildomose požeminio stovėjimo aikštelėse laikantys žmonės su drėgmės kaupimusi gali ir nesusidurti, tačiau šios problemos nesunkiai galima išvengti ir automobiliui nakvojant lauke. Jeigu galite sau leisti į darbą išvažiuoti apie 9 val. ryto, palikite mašiną atsuktą priekiniu stiklu į rytinę pusę: ryte kylanti saulė nutirpdys stiklus, arba bent dalį jų. Žinoma, šis triukas neveiks, jeigu naktį buvo didžiulis šaltis, arba jeigu rytas apniukęs ir saulės nematyti.

 

Autogidas.lt