Vasarines padangas į žiemines privalu pasikeisti iki lapkričio 10 dienos. Tačiau kiekvienais metais ne visi transporto priemonių savininkai skuba jas keisti. O paskubėti iš tiesų verta, nes važinėjimas žiemą vasarinėmis padangomis yra netik nesaugus, bet ir prilygsta netvarkingo automobilio eksploatavimui. Kita vertus - atlikti šia procedūra šiuo metu - galima daug greičiau, nes nereiks stovėti eilėse

 

Rizika sukelti eismo įvykį atsiranda ne tik iškritus pirmajam sniegui, bet ir orams atvėsus žemiau +7 laispsnių. Tuomet tikimybė padaryti avariją padidėja net 6 kartus, nes vasarinės padangos sukietėja ir praranda sukibimą su kelio danga. Todėl kuriant žiemines padangas naudojami kitokie, gerokai elastingesni, gumos mišiniai, orientuoti į maksimalų sukibimą su keliu. O Lietuvoje vidutinė paros temperatūra žemesnė nei +7 laipsniai statistiškai būna nuo spalio vidurio iki balandžio vidurio. Nors orai dar mus lepina šiluma, tačiau vairuotojus norėtume įspėti, kad laukti pirmojo sniego tikrai neverta, tiek dėl savo bei šeimos saugumo, tiek dėl būsimų eilių autoservisuose, kurios paprastai nusidriekia ilgos iškritus pirmajam sniegui.

 

Vis dar daugelis vairuotojų ilgai stoviniuoja parduotuvėse ar servisuose prie gausių žieminių padangų lentynų, neapsispręsdami kokias gi padangas įsigyti.
Padangų specialistas pataria: įsigyjant padangas reikėtų visų pirma atsižvelgti į patikimo pardavėjo rekomendacijas, taip pat į savo poreikius - kaina, automobilio tipas, pravažiuojamų per metus kilometrų skaičius, gyvenamąją vietovę ir kelius - miestas ar kaimas ir panašiai. Beje renkantis padangas būtina atsižvelgti ir į savo vairavimo manieras.

 

Dygliuotos padangos

 

Jeigu norite geriau jausti masina atšiauriomis žiemos sąlygos – dygliuotos padangos kaip tik jums.Jeigu kelia dengia grublėtas ledas arba didelis sniego sluoksnis, dygliuotomis padangomis apautas automobilis tokias kliūtis įveiks be vargo. Tačiau į tokias padangas labiau dėmesi tūrėtu kreipti žmonės gyvenantys užmiestyje ar kaime, kur susiduriama su ekstremaliomis sąlygomis ir žieminės padangos galėtu išnaudoti visas savo galimybes.Taip pat kaikuriuose užsienio šalyse dygliuotos padangos yra uždraustos, tarkim Lenkijoje.

 

Privalumai:

 

Geras sukibimas su kelio danga esant ledui ar stipriai suvažinėtam sniegui arba esant nenuvalytiems snieguotiems keliams. Ant apledėjusios kelio dangos trumpiausias stabdymo kelias.


Trūkumai:

 

Esant sausam asfaltui stabdymo kelias pailgėja lyginant su nedygliuotomis padangomis.Esant sausam asfaltui greicčau nusidėvi dygliai, taip pat negalima važinėti agresyviai.Važiuojant sausu asfaltu keliamas didelis triukšmas tiek gatvėje, tiek mašinos salone.

 

Minkšto gumos mišinio padangos

 

Šias žiemines padangas vertėtu rinkti vairuotojams kurie važinėja sunkiais keliais, minkšto gumos mišinio padangos užtikrina gera sukibimą tarp rato ir kelio dangos.

 

Privalumai:

 

Skleidžia mažiau triukšmo. (palyginus su dygliuotomis)

Mažesnis pasipriešinimas riedėjimui

Ant grublėto ledo, kieto arba minkšto sniego jaučiasi puikiai.

Geri sustojimo rezultatai, mašina lengvai pajuda iš vietos( kai ant kelio yra sniegas)

 

Trūkumai:

 

Esant šiltam orui, sausam asfaltui arba šlapiam nėra stabilios posūkiuose, praranda savo savybes

Tokio tipo padangų rida yra trumpesnė ( lyginant su dygliuotomis)

Jų kaina yra didesnė negu dygliuotų padangų

 

Kieto gumos mišinio padangos

 

Jeigu jūs gyvenate mieste, kur yra gerai valomi keliai ir nesiruošiate daug laiko skirti važinėjimams užmiestyje verta atkreipti dėmesi į šio tipo žiemines padangas.  Jos puikiai jaušiasi važiuodamos šlapiais arba sausais keliais tap pat ir greitkeliais.

 

Privalumai:

 

Esant sausam/šlapiam asfaltui, neapsnigtam/neapledėjusiam keliui važiavimas tampa malonumu.

Esant sausam/šlapiam asfaltui, neapsnigtam/neapledejusiam keliui galima važiuoti didesniais greičiais.

Nėratriukšmingos

 

Trūkumai:

 

Esant sniegui arba ledui važiuoti tampa sudėtingiau

 

Universalios padangos

 

Tikriausiai sutiksite su specialistų teigimu, jog universalių padangų neegzistuoja, bentjau Lietuvoje. Universalios padangos labiau yra populiarios užsienio šalyse, kur temperatūra yra aukštesne, o žiema neperkopia minusinio barjero. Pliusinė temperatura yra šitoms padangoms atgaiva, tačiau temperatūrai perkopus i minuso pusę reiktų būti atsargesnies važinėjant ( padangos labai sukietėja).

 

Privalumai:

 

Esant šiltam orui puikiai valdomos.

Kainuoja mažiau nei dygliuotos ir nedygliuotos zieminės padangos( su universaliomis padangomis galima važinėti ir žiema ir vasara)

 

Trūkumai:

 

Esant minusinei temperetūrai neverta atsipalaiduoti už vairo

Stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių padangų

Lėčiau įgauna pagreiti

 

Pastaba: Specialistu teigimu universalios padangos iki galo neatlieka nei žieminių padangufunkcijų, nei vasarinių padangų funkciju. Tačiau jos yra populiarios dėl savo kainos, ypač tokiu sunkiu visiems laikotarpiu.

 

Restauruotos padangos

 

Restauruotos padangos taip pat pasižymi patrauklia kaina, tačiau manau, jog neverta pamiršti ji vistiek jau yra sena padanga. Specialistai visada pataria pirkti naujas padangas, tačiau tiems kurie turi nedaug pinigų yra siulomos restauruotos.  Tokia padanga bus geresnė už seną žieminę padangą

 

Privalumai:

 

Maža kaina

 

Trūkumai:

 

Dažnai buna kad  išmatavimai ant padangų neatitinka realiu skaičių.

Esant šlapiam asfaltui efektyvumas neblogas

Kaikada iškyla sunkkumu balansuojant

 

 

Ieškoti padangų