Autogidas.lt atsiverčiate turėdami tikslą išsirinkti paprastą kasdieninį automobilį, „darbinį arkliuką“, kuris būtų ekonomiškas, talpus ir patikimas? Tačiau kartais įvedate visiškai priešingus paieškos parametrus ir ieškote neypatingai ekonomiško ir ne tokio praktiško automobilio, ar ne?


Nebūtina turėti kelių automobilių tam, kad patenkinti visus poreikius. Kai kuriuos jų suderinti galima viename automobilyje. Taip, tai tiesa: galingas, smagus vairuoti ir praktiškas automobilis yra suderinamos sąvokos. 


Sportiško, bet kasdienai tinkamo automobilio pasirinkimas priklauso nuo poreikių: visų pirma, reikėtų sau atsakyti į kelis klausimus. Pirmas ir bene pagrindinis – ar daug kilometrų per metus nuvažiuojate? Jeigu 25, 30 ar dar daugiau tūkstančių, į benzininius automobilius geriau nesidairyti, nes jų išlaikymas bus labai brangus. Jeigu iki 20 tūkst., geriau nevargti su dyzeliais.


Kitas klausimas – ar jums reikia daug vietos? T.y., ar reikalingas universalo kėbulas, o galbūt užtenka ir nedidelio hečbeko? Universalą verta rinktis tik jeigu didelės erdvės reikia dažnai. Jeigu daug vietos daiktams susikrauti prireikia vos kelis kartus per metus, geriau rinktis mažesnį hečbeką ir kažkur keliaujant, primontuoti stogo bagažinę.


Trečias klausimas – biudžetas. Kiek pinigų galite skirti automobilio pirkimui ir kiek norėsite skirti jo priežiūrai? Sportiško automobilio kaina yra didesnė nei analogiškos, tačiau negalingos mašinos. Be to, eksploatacija taip pat kainuos daugiau: galingesnis automobilis vartoja daugiau degalų, jo stabdžiai paprastai didesni, o daugelis pakabos detalių – brangesnės nei analogiškų, tačiau į paprastą pirkėją orientuotų transporto priemonių.


Atsakius sau į visus tris esminius klausimus, verta nusistatyti paieškos kriterijus skelbimų portale. Daliai žmonių taipogi yra svarbu, kad automobilis turėtų automatinę pavarų dėžę, daliai – kad varomi būtų visi keturi ratai, tad šiuos kriterijus geriausia pažymėti iš anksto – taip paieškos rezultatuose bus mažiau jūsų kriterijų neatitinkančių mašinų, kurios galbūt ir atrodo gražios, yra smagios ir t.t., tačiau jų vis tiek nepirktumėte.


Konkrečių automobilių, kurie atitiktų visus išvardytus kriterijus, galima rasti daug. Pavyzdžiui, jeigu nereikalingas didelis automobilis, tačiau važinėjate daug, ieškokite FR raidėmis pažymėtų dyzelinių „SEAT Leon“ ar „SEAT Ibiza“. Nugabenus tokį automobilį pas programuotojus ir „pachipavus“, galima turėti nedidelį hečbeką, išvystantį daugiau nei 200 AG ir vartojantį 6 litrus dyzelino mišriu režimu.


Jeigu reikalingas dyzelinis automobilis, turintis universalo kėbulą, pasirinkimas taip pat yra: BMW 3, BMW 5 „Audi A4“, „Audi A6“, „Alfa Romeo 159“ ar SAAB 9-5 gali turėti ir universalo kėbulą, ir daugiau nei 200 AG išvystantį dyzelinį variklį. Dyzelinį variklį „pachipavus“, galima turėti 250 AG ir 500 Nm – tokie skaičiai, paspaudus akceleratorių, privers išsišiepti bet ką.


Automobiliu kasmet įveikiant mažiau nei 20 tūkst. kilometrų ir pasiūloje atsiradus benzinu varomiems modeliams, pasirinkimo galimybės padidėja neribotai. Reikia hečbeko? Yra „Renault Megane RS“, „Renault Clio RS“ ar „Clio Sport“, „SEAT Leon Cupra“, „Honda Civic Type-R“ ir daug kitų. 


Reikia daugiau vietos? Čia nepralenkiami bus vokiečiai „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen“ – šių gamintojų modelių gamose yra ne vienas daugiau nei 200 ar net 300 AG išvystantis universalas ar didelis sedanas. O ir degalų sąnaudų skirtumas tarp 300 ir 150 AG išvystančių benzinu varomų BMW nėra toks didelis, koks gali atrodyti matant vien skaičius techninių duomenų lentelėse. 


Vardan vairavimo smagumo galima tokiam automobiliui sumontuoti žemesnes ir kietesnes spyruokles, kurios šiek tiek sumažins komfortą, tačiau ženkliai pagerins valdymo savybes. Ir niekas negalės sakyti, kad 300 AG išvystantis universalas, „Nemuno žiedo“ ratą galintis apvažiuoti per mažiau nei 1 min. 40 sek., yra tik bulvėms vežti skirtas „grabovežis“.