Artėja lapkričio 1-oji: diena, kurią Lietuvoje jau leidžiama važinėti automobiliais, kurie apauti dygliuotomis padangomis. Neužilgo ir lapkričio 10-oji – diena, kuomet vasarinių padangų naudojimas tampa draudžiamas. Jeigu žiemines padangas pirkote tik praėjusį sezoną ar 2014-aisiais, šiemet turbūt dar esate ramūs – padangas šaltajam sezonui turite. O į ką atkreipti dėmesį žmogui, kurio žieminės padangos jau susidėvėjusios ir reikia ieškoti naujų?


Dalis žmonių prieš sezoną renkasi tarp naudotų ir naujų padangų. Neva naudotos, bet žinomo gamintojo („Michelin“, „Pirelli“ ar kito) yra geriau nei naujos, bet mažiau žinomo gamintojo. Tai nėra teisinga ir tuo įsitikinti galima pažvelgus į bet kuriuos padangų testus: pirmas vietas juose dažniausiai užima jau minėti „premium“ gamintojai, tačiau mažiau žinomi („Yokohama“, „Hankook“ ir pan.) atsilieka labai nedaug. Kartais „trečiarūšėmis“ pavadinamos padangos kaip „Barum“ ar „Debica“ iš tikrųjų yra pigesni žinomų gamintojų prekės ženklai: „Barum“ priklauso „Continental“, o „Debica“ – „Goodyear“. Nauja ir nebrangi „Barum“ padanga tikrai neprilygsta naujai „Continental“, tačiau lenkia prieš penkis metus pagamintą ir iki pusės nudėvėtą „premium“ padangą.


Priimant sprendimą dėl padangų pirkimo reikėtų ne tik žiūrėti lietuviškus pardavėjų tinklalapius, kurių kiekvienas lenkia link savo produkto, bet ir atkreipti dėmesį į neutralius padangų bandymus. Daug jų yra publikuojama Tyrereviews.co.uk tinklalapyje. 


Vienais patikimiausių žieminių padangų testuotojų galima vadinti Vokietijos automobilininkų klubą (ADAC). Šiai žiemai jie surinko visus naujausius įvairių padangų modelius ir išbandė populiariausius jų dydžius: 225/45 R17 ir 185/65 R15. 


Geriausiomis R17 dydžio žieminėmis padangomis buvo pripažintos „Dunlop WinterSport 5“, kurio buvo nepralenkiamos beveik visuose bandymuose.


Daug privalumų buvo išskirta vertinant „Pirelli Winter Sottozero 3“ padangas, tik pažymėtas prastesnis nei aukščiausias vietas užėmusių konkurentų stabdymo kelias ant sauso paviršiaus. Puikius balus bandymuose ant ledo susirinko „Firestone Winterhawk 3“ padanga.


Kaip puikias R17 dydžio padangas ADAC išskyrė ir „Goodyear UltraGrip Performance Gen 1“ (dalijasi pirmą vietą bandymuose ant ledo su „Firestone“), „Hankook Winter i cept evo2“ bei „Nokian WR D4“. Tai nebuvo itin išsamūs testai – juose dalyvavo tik 13 padangų gamintojų ir nebuvo tokių atstovų kaip „Continental“ ar „Michelin“. ADAC R17 testų rezultatus rasite čia.


Vertinant R15 dydžio žiemines padangas, geriausiomis ADAC pavadino „Goodyear UltraGrip 9“. Nuo jų nedaug atsiliko „Michelin Alpin A4“, o trečioje vietoje liko „Nokian WR D4“. Už jų išsirikiavo „Vredestein Snowtrac 5“ bei „ESA Tecar Super Grip 9“ padangos. Kas nors esate girdėję apie pastarąsias - ESA? Jos 186/65 R15 teste sugebėjo nurungti net visame pasaulyje pripažintas „Bridgestone Blizzak LM001“, „Pirelli Cintauro Winter“ bei „Dunlop Winter Response 2“ padangas. Visi ADAC R15 dydžio padangų testų rezultatai – čia.


Itin išsamų 205/55 R16 padangų bandymą atliko vokiškas žurnalas „Autobild“. Verta paminėti, kad tai vienintelis testas, kuriame dalyvavo naujoji „Continental WinterContact TS860“ padanga. Ir, kas nekeista, ji užėmė pirmą vietą praktiškai visose kategorijose. Jos pirmtakė, „WinterContact TS850“, taip pat dominavo visuose testuose, kuriuose tik dalyvaudavo.


Be „Continental“ produkto, visa galva aplenkusio konkurentus, „Autobild“ išskyrė „Michelin Alpin 5“, „Goodyear UltraGrip 9“, „Dunlop Winter Sport 5“ bei „Pirelli Cintauro Winter“. Su „Autobild“ žieminių padangų testo rezultatais susipažinsite paspaudę čia.